Background

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 20, 2013

My Almost Perfect Guy

Hai uols! Sekarang ni aku masih di office. Sedang aku sibuk menyediakan borang EA untuk staf-staf Victoria Crest ni, tetiba tergerak hati nak update blog kejap. Pelik kan? haha! Ntah kenapa hati ini ingin sekali bersyukur dan memberi penghargaan kepada insan yang kini hampir menjadi sebahagian dari family aku. Siapa lagi kalau bukan Incik tunang aku. Biarlah korang nak kata aku gedik ke apa. Sebab setahu aku memang tersangat la jarang sekali aku nak memuji dia (kesian sapa jadi sayang aku kan? hehe)

Sepanjang aku bertemu dan membina hubungan dengan orang di sekeliling, tidak kira lah kawan ke ex ke bff ke, memang sukar untuk mendapat  orang yang betul-betul faham dan peka terhadap keadan aku. Boleh dikatakan dalam 10 orang tu belum tentu kita boleh dapat orang yang sedemikian dan andai kalau kita dapat sekali pun, belum tentu dia adalah 100% seperti yang kita harapkan. Even, nak capai 80% pun susah, lagikan nak dapat markah penuh. Even, insan yang paling dekat dengan aku pun takkan ku bagi markah penuh juga.

Tapi untuk dia, aku boleh bagi 90%. Ok lah... A juga kan? hehe. Dia boleh faham dan tahu situasi-situasi mood aku. Macam mana aku baru nak marah, macam mana aku tengah marah, macam mana aku nak tangani marah dan macam mana aku dah tak marah. Semuanya dia tahu. Oleh sebab itu, dia tak rasa pelik bila kau berperangai pelik. Hehe! Orang lain pelik, dia sorang je tak pelik. Pelik kan?

Sesungguhnya aku bersyukur kerana aku telah dipertemukan dengan dia. Baik dia ke buruk dia ke, aku boleh terima dia seadaanya dan tersangat selesa dengannya. Jika di takdirkan  dia bukan jodoh aku, aku tetap bersyukur kerana dia banyak mengajar aku tentang kehidupan yang sebenar. Dia juga mendidik aku supaya menjadi insan yang berguna dan dihargai oleh orang lain walaupun sebenarnya kita tidak sebaik mana pun. Bukan aku berdoa untuk itu, tapi aku berserah sebulat-bulatnya kepada Yang Maha Esa kerana Dia yang menentukan apa yang kita rancang. Sokong tak?

Ok la! stop di sini dulu dan sambung balik kerja yang tertangguh. Anywhere, thanks a lots to My Sweety Honey Bunny Incik SAP my H2B coz tersangat memahami aku dan tersangat bersabar dengan karenah aku sepanjang hampir 6 tahun kita menyulam kasih. Harap kasih yang kita sulam selama ini akan membuahkan hasil yang dapat memuaskan hati semua pihak. Andai kata sulaman kasih kita ini tidak secantik mana, sekurang-kurangnya ia menyedapkan mata yang memandang, sudah cukup memadai. Semoga segala urusan kita untuk bersatu akan dipermudahkan. Amin.

No comments:

Post a Comment