Background

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 20, 2011

Keajaiban Itu Benar-benar Berlaku

Lama rasanya saya tak update blog Valueiz Alfino nie... Dalam kesibukan mengejar kerja lebih masa untuk mencari duit bagi keperluan di hari raya nanti, saya juga sibuk mencari duit untuk persiapan hari pertunangan saya. Dalam sedar tak sedar hari ini dah hari ke 20 umat Islam berpuasa. Alhamdulillah.

Maybe Allah telah mendengar keluhan hati saya. Saya selalu berdoa jika benar dia adalah jodoh saya, saya redha.. permudahkanlah jalan kami, murahkan la rezekiku dan tunjukkanlah jalan bagaimana caranya untuk mencari duit. Alhamdulillah, secara tetiba, tempat saya bekerja yang jarang membuat kerja lebih masa, pada  bulan yang mulia ini banyak pulak kerja yang perlu disiapkan sehingga memerlukan kami bekerja lebih masa di hari sabtu dan ahad. Kerana saya percayakan Dia Yang Maha Berkuasa, keajaiban itu benar2 berlaku kepada saya, syukur Alhamdulillah.

Selama 4 tahun lebih kami menyulam kasih, akhirnya kami dapat 'lampu hijau' dari keluarga. Bukan senang untuk ke tahap ini. Banyak rintangan dan halangan yang perlu kami tempuhi. Apa yang mampu saya buat, berdoa dan berserah kepada Yang Maha Esa. Mungkin saya adalah insan yang terpilih untuk tempuhi dugaan ini. Nanti lah, di entry akan datang, saya akan ceritakan kisah kami. Jika tiada yang sudi membaca, biarlah ianya menjadi simpanan buat anak cucu saya. 

Ok, lah readers semua... sampai di sini sahaja untuk entry kali ini. Semoga korang berasa seronok dalam membuat persiapan untuk menyambut hari raya yang tinggal tak sampai 2 minggu pun lagi. Suasana yang seronok adalah ketika sekarang nie la, menunggu hari raya menjelang dengan kesibukan membuat persiapan. Setibanya raya, perasaan lega pun terpancar, maka keseronokan itu pun berkurang. Betul tak? Pape pun saya harapkan, doakan majlis saya nanti berjalan dengan lancar. Untuk korang, saya doakan hati-hati di jalan raya, kalau letih berhenti berehat sebentar, jangan paksa diri untuk cepat sampai sehingga mata mengantuk pun korang redah jugak. Ingatlah orang yang menyayangi kita menunggu kita sampai dengan penuh harapan dan kerisauan. Saya faham sebab saya juga pemandu. Doa dan nasihat ini juga ditujukan untuk diri saya. Amin... 

Wasalam.


No comments:

Post a Comment