Background

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 14, 2013

Halamak! My Spectacles Semakin Menebal.

Last time balik kampung, dapat tahu yang my adik perempuan yang dua orang tu termasuk la my mum dah buat spectacles baru. Hish! tak boleh jadi ni. My spec ni dah masuk tahun yang ke 5 tau tak bertukar. So, last week aku dah nekad nak buat juga spec baru dan seharusnyalah makan ratus juga untuk menempahnya. Oleh dengan itu, perlu la aku bekerja dengan lebih bertungkus lumus untuk mendapat wang yang lebih untuk ke arah itu.

Ada lah dalam 3 4 buah kedai cermin mata yang aku masuk usha. Usha bingkai je kot... Haha! konon nak buat bingkai plastik hitam yang sekarang tengah trend tu (Cett! nak up to date juga tu). Aku teringin nak yang sama brand macam my adik perempuan pakai, brand Ray Ban. Tapi semuanya tak padan dengan muka aku yang agak chomel x berapa nak besar ni. So, aku dah decide nak buat kat kedai cermin mata yang pernah aku datang untuk beli contact lens last year. Kat situ best sikit. Tokey dia boleh kautim harga kasi kurang sikit harga bingkai. Terlampau ramah tamah pula tu, I loike! haha. Dan haruslah kan power aku meningkat dan terus meningkat. Rabun jauh yang dahulunya hanya 275 kini sudah menjejaki 400. Rabun silau aku yang dahulunya dah sememang menjejaki 425 sekarang dah jadi 475. Wah!!! cemerlang gemilang dan terbilang kan? Kalau result exam aku time belajar kat UMS dulu sebanyak ni kan best. Haha! Adoyai. Bab harga tu, harus lah mahal kan? Untuk power je, di sebabkan custom made kena la charge RM400++, belum lagi nak Photogray la, Multi-coated la ataupun Transition, untuk itu dah up jadi RM500++. Bingkai lagi... Nasib baik la tokey kedai yang ramah tamah lagi baik hati itu termakan pujuk rayu aku yang tak tergoda ini. dapat la half price dari RM350 tu. Brand Polo Smith je bingkai yang sesuai untuk aku dan semestinya bingkai plastik hitam. Yeay!

Setelah melihat power aku yang cemerlang, gemilang dan terbilang dan harga yang tip top meletop itu, hati kecil aku terdetik dan terus bernekad, untuk membuat pemedahan lasik pada suatu hari nanti. Harus menyimpan mulai sekarang. Tapi... bab menyimpan tu yang aku agak berat sikit. Tiap bulan tu, bila baru dapat gaji adalah asingkan duit untuk simpanan. Tapi bila dah sampai hujung bulan tu, korek balik duit yang aku simpan tu. Macam mana lah duit nak berkepuk kan? Jadi, jalan yang terbaik adalah main kutu la... Tu je cara yang the best dan tak lapuk den hujan dan tak lekang den panas, gitu... Tapi, layak ke mata aku untuk membuat pemedahan lasik? Tu lagi satu hal. Kadang tu bila aku dah penat simpan duit, dan berharapan tinggi, mesti tak dapat. Harap2 boleh la kan, kan, kan? Hai, tak de ke mereka-mereka doktor mata yang baik hati yang sudi bagi diskaun yek, half price ke kan serondok. Haha! terlampau kau ni Alfizahnur.

Ok, la. Uolz... The next post, aku akan paparkan seba sedikit infomasi pasal pemedahan lasik. Kena surf internet and tanya pak google dulu yek. Kalau rasa uolz dah terlebih tahu sebelum aku, sudi-sudi la bagi komen di bawah. Untuk aku simpan buat pekasam. Hehe. 

Ok, chao dulu. Nak sambung kerja di office yang serba keputihan ini. Haish, bosannya la kan? tu yang melencong update blog kejap tu. Sempat lagi tu. Haha!

See you soon. 

No comments:

Post a Comment